Altınordu'da mahkeme kararıyla iptal edilen 1/5000 ölçekli nazım imar planı ve buna bağlı 1/1000 ölçekli uygulama imar planları, Ordu Büyükşehir Belediye Meclisi'nin gündemine taşındı. Altınordu Belediye Başkanı Ulaş Tepe, meclis toplantısında yaptığı konuşmada hem sürece ilişkin değerlendirmelerde bulundu hem de çözüm önerilerini paylaştı.
Mahkeme kararının cuma günü belediyeye tebliğ edildiğini belirten Tepe, geçmişte de benzer süreçlerin yaşandığını hatırlatarak, planların iptal edilmesinin kent adına ciddi sonuçlar doğuracağını söyledi.
"Bu şehir geçmişte uzun yıllar imar planlarının kapalı kalmasının bedelini ödedi" diyen Tepe, "Bugün yeniden aynı tabloyla karşı karşıya kalmış olmaktan dolayı büyük üzüntü duyuyorum. Bu durumun vatandaşlarımız, sektör temsilcileri ve belediyeler açısından ciddi mağduriyetler oluşturacağı açıktır" ifadelerini kullandı.
Mahkemenin iptal kararının gerekçelerine değinen Tepe, planlama sürecinde yapılan hatalara dikkat çekti. Tepe, "5000'lik planın üst ölçek planla uyumlu olmaması ve süreç içerisinde yapılan yanlışlar silsilesi mahkeme kararına gerekçe oluşturdu. Dayanağı olan 5000'lik plan iptal edilince, buna bağlı 1000'lik uygulama planı da doğal olarak iptal edilmiş oldu" dedi.
Özellikle son dönemde tartışmalara neden olan bazı plan değişikliklerine işaret eden Tepe, "1990 yılından bu yana yeşil alan olarak görülen yaklaşık 12 bin metrekarelik bir alanın imara açılması da bu yanlışlar zincirinin bir parçası olmuştur. Biz daha önce de bu kararların mahkemeden dönebileceğini ifade etmiştik. Ne yazık ki bugün geldiğimiz noktada bu uyarıların haklı çıktığını görüyoruz" diye konuştu.
Mahkemenin tebliğinde dikkat çeken bazı ayrıntıların da yer aldığını belirten Tepe, "Mahkeme kararında Altınordu Belediyesi'nin D30, D31 ve E8 plan notlarını kaldırmasının olumlu bulunduğu açıkça ifade ediliyor. Bu da gösteriyor ki süreç doğru analiz edilmeli ve kararın tamamı dikkatle değerlendirilmelidir" dedi.
İmar planlarının yürürlükten kalkmasının birçok alanda sorun yaratacağını vurgulayan Tepe, "Ruhsat süreçleri duracak, inşaat sektörü etkilenecek, belediyelerin gelirlerinde azalma yaşanacak. Bu durumdan hem vatandaşlarımız hem de kamu kurumlarımız zarar görecektir. Bu nedenle sürecin uzatılmadan çözüme kavuşturulması gerekiyor" ifadelerini kullandı.
Çözüm önerisini de meclis üyeleriyle paylaşan Tepe, olağanüstü toplantı çağrısında bulundu. Tepe, "Perşembe günü olağanüstü bir meclis toplantısı yaparak revizyon kararını yeniden almalıyız. Ardından tüm paydaşların katkı sunduğu hızlı bir planlama süreci başlatılmalı. Önce 1/5000 ölçekli planı, ardından da 1/1000 ölçekli planı hazırlayarak vatandaşlarımızın yaşadığı mağduriyeti ortadan kaldırmalıyız" dedi.
Yeni planların hazırlanmasında mahkeme kararının dikkate alınmasının zorunlu olduğunu belirten Tepe, "Mahkemenin bize söylediği çok açık. Donatı alanlarını artırın, eksiklikleri giderin ve hukuka uygun hareket edin. Mahkemenin değiştirilmesini istediği alanlar dışında başka noktalara müdahale edilmemeli. Eğer bu uyarılar zamanında dikkate alınmış olsaydı bugün bu sorunları konuşuyor olmayacaktık" şeklinde konuştu.
Sürecin siyasi tartışmalardan uzak tutulması gerektiğini de vurgulayan Tepe, "Bu mesele üzerinden kimin ne dediğini tartışmak yerine ortak akılla hareket etmeliyiz. Bilimsel, teknik ve analitik bir yaklaşımla hareket ederek Altınordu'nun önünü açacak çözümü birlikte üretmek zorundayız" dedi.